Saturday, July 16, 2011

Komitmen guru resipi kejayaan pelajar - Rosmah

LONDON 15 Julai - Komitmen dan dedikasi guru dalam melaksanakan tugas mereka adalah antara bahan utama dalam resipi bagi pelajar mencapai kejayaan dalam kehidupan.

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berkata, dedikasi yang tinggi berupaya membawa perubahan besar termasuk pada kalangan pelajar daripada keluarga yang serba kekurangan.

Rosmah yang menemani suami Datuk Seri Najib Tun Razak dalam lawatan rasmi ke United Kingdom (UK) berkata demikian ketika melawat sekolah untuk perempuan Elizabeth Garrett Anderson (EGA) School di Islington di sini.

Sekolah itu yang dinamakan sempena wanita pertama memperolehi kelayakan perubatan di UK, Elizabeth Garrett Anderson, ditubuhkan dengan matlamat mendidik wanita untuk masa depan.

Kebanyakan pelajar EGA adalah daripada pelbagai kaum dengan latar belakang ekonomi yang berbeza dan lebih 90 peratus menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua.

Merujuk kepada program Permata yang dimulakan beliau, Rosmah berkata, inisiatif itu juga meliputi murid daripada keluarga berpendapatan rendah.

Katanya, sebuah saluran televisyen antarabangsa telah menyatakan hasrat untuk membuat dokumentari mengenai projek yang bertujuan mendidik kanak-kanak pintar dan berbakat itu.

Sementara itu, Pengetua EGA, Jo Dibb berkata kehadiran tetamu terkemuka seperti Rosmah amat penting kepada pelajar kerana dapat membantu meningkatkan keyakinan diri mereka. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Followers

TENTANG DIRI SAYA

My photo
GURU AKADEMIK TINGKATAN ENAM SMK KHIR JOHARI, TG.MALIM. PENDIDIKAN; SK TOK KHALIFAH, PT.13 (1972-1977); SAMR SG. HJ. DORANI (1978-1980); SAMT SSAAS, BT. 38 (1981-1984); UNIV MALAYA (1985-1988); MPKTBR (1990); IPSI (1997); UPSI (2000-2005); UPSI (2008-?)

ALAMAT EMAIL

abdmaleks@yahoo.com
abdmaleks@gmail.com
Sejak 12 September 2009
Documents

ANDA BERMINAT?

KOMENTAR TERAKTIF

Widget by Blogger Widgets

KEMASAN TWEETER

Twitter Updates

    follow me on Twitter
     
    PENGAJIAN AM 900. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.